Employer branding stratégia létrehozása - lépések • Fitpuli

Employer branding stratégia létrehozása – lépések

Admin • 2021.09.22

A jelenlegi munkaerőpiaci körülmények mellett minden cégnek szüksége van egy employer branding stratégiára. Olyan folyamatokra, amivel a márkáját mint munkaadó erősíti, amivel sugallja, hogy a cég törődik a munkavállalóival.

De mit is jelent pontosan az employer branding? Hogyan lehet megalkotni a stratégiát? Milyen eszközei vannak és mikor fontosabb: a kiválasztás előtt vagy után? Válaszok a cikkben!

Az employer branding jelentése

A branding, vagyis a márka egy kicsit megfoghatatlan kifejezés: összességében azt jelenti, hogy az emberek milyen érzéseket, gondolatokat társítanak egy adott termékhez vagy vállalkozáshoz. Ezt befolyásolhatja a márkanév, a termék kialakítása, a használt szimbólumok, a márkajelzés, az arculat, a szlogen, a színek, a customer service minősége, a reklámok kreativitása. 

Azok a nagyvállalatok, amelyek világszerte ismertek, és termékeikkel is könnyű azonosulni, könnyen találnak jó munkaerőt – hiszen menő az Applenél, a Coca Colánál vagy a Mercedesnél dolgozni.

Ki ne hallott volna arról, hogy ezeken a helyeken konditerem van az irodában, hogy a négy napos munkahét bevezetését tervezik, hogy egészséges, ingyenes kaja van az étkezőben, vagy hogy fedezik az orvosi ellátások költségét.

Az employer branding viszont sokkal több ennél.

Employer branding stratégia létrehozása

Az employer branding nem csak a béren kívüli juttatásokat vagy kényelmi szolgáltatásokat jelenti, sokkal több annál. 

Az employer branding kifejezetten arra vonatkozik, hogy milyen jó dolgozni egy cégnél. Nemrég a Google munkáltatói márkája is csorbult, mikor bejelentették, hogy home officeban kevesebbet lehet majd keresni

Ehhez erős belső kommunikáció szükséges, már a kezdetektől.

Frissítsd fel a toborzási-kiválasztási folyamatokat!

Az ún. candidate experience, magyarul “jelöltélmény” az álláshirdetés első betűjétől a munkábaállás első napjáig kiemelten fontos. Hogyan fogalmazunk meg egy hirdetést? Csak az elvárásokat közöljük vagy a juttatásokat is? Milyen employer branding elemeket tudunk felsorakoztatni az álláshirdetésben? Mi a fontosabb egy leendő munkavállalónak: a csocsóasztal, vagy a világos karrierút? 

Sokszor egy érdektelenül megfogalmazott felhívásban már látszik, hogy a munkahelyen valószínűleg egyoldalú kapcsolatra és kommunikációra számíthat a jelölt. 

Ha végül beérkezik egy jelentkezés, igyekezzünk 1-2 napon belül válaszolni rá. Semmiképp se hagyjuk válasz nélkül, vagy kétségek között a jelentkezőt, hiszen az információs társadalom korában a munkáltatói márka könnyen sérülhet. 

Ma már sokan a Facebook Jobson keresztül keresnek munkát: és elég lehangoló látvány, mikor egy álláshirdetés alatt több napos, megválaszolatlan kommentek vannak, ilyesfélék:

  • “Sziasztok, senki nem veszi fel nekem a telefont”
  • “Írtam privátban, tudnátok válaszolni?”
  • “Önéletrajz szükséges?”

A gyors kommunikációra, és a 100%-os válaszadási rátára a teljes kiválasztási folyamat alatt törekedni kell!

Törődj a meglévő munkavállalóiddal

Ha az újdonsült kolléga sikerrel vette a kiválasztás fordulóit, akkor a betanítás következik. Az onboarding során fontos, hogy a kolléga megismerje a céget, annak értékeit és a munkafolyamatokat. Ezután láthat hozzá az operatív munkához. 

Aztán eltelik pár hónap, esetleg év, és új kérdések merülnek fel a kollégában: milyen előrelépési lehetőségeim vannak? Hová tartok? 

Az employer branding egyik legfontosabb része a munkaerő megtartás, a folyamatos, világos és kétoldalú kommunikáció. A munkáltatói márkaépítésnek sosincs vége:

  1. a vezetőknek mérni kell a dolgozók elégedettségét,
  2. feldolgozni a visszajelzéseket,
  3. abból fejlesztési javaslatokat tenni,
  4. majd azokat véghezvinni.

A Z generáció már könnyen vált munkahelyet, az Alfa pedig még könnyebben fog. Ahhoz, hogy megtartható legyen a munkaerő, folyamatos kihívások, érdekes feladatok, növekvő felelősségi kör szükséges – és persze egy jó légkör.

A munkahelyi egészségprogram és az employer branding kapcsolata

A dolgozók fizikai- és mentális egészsége adja az egész employer branding alapját. Egy aktívabb, egészségesebb közösség nemcsak hatékonyabban dolgozik, hanem jobb közösséget is alkot.

Az Egyesült Államokban a telemedicina szolgáltatások és az egészségügyi biztosítások egyre inkább az alapjuttatások közé tartoznak, ezek mellett pedig egészségfejlesztő és csapatépítő alkalmazásokat is egyre több cég használ.

Ez egyfelől azt jelenti, hogy a munkavállalók

  • jó minőségű egészségügyi ellátásban részesülnek,
  • ingyen, 
  • a munkahelyen pedig támogatják őket az egészséges életmód kialakításában (pl. Leszokás a dohányzásról, egészséges táplálkozás, stb.)

A munkáltatói márkaépítés előnyei

A munkáltatói márkaépítésnek rengeteg előnye van:

  • a toborzás gyorsabbá, egyszerűbbé válik
  • minőségibb jelentkezőkre számíthattok
  • a jelentkezők akár ajánlás útján is megkeresnek titeket – sőt akár akkor is, ha éppen nincs meghirdetett pozíciótok,
  • a kollégák teljesítménye javul,
  • a betegszabadságok napja csökken,
  • a fluktuáció csökken,
  • és akár maga a termék is több eladást hozhat!

Csökkenő fluktuáció

A fluktuáció már egy munkavállaló esetében is van, hogy milliókba kerül a cégnek – és rengeteg időbe is. A fluktuáció megelőzése tehát kulcskérdés, ehhez pedig van egy-két tippünk:

  • a kiválasztáskor a soft skillek fontosabbak, mint a hard skillek. A jelölt passzoljon a cégkultúrába – a többit tanítsd meg!
  • Tartsd nyitva az ajtód vezetőként!
  • Jutalmazd a kiugró teljesítményeket!

A Fitpuli és a munkáltatói márkaépítés

A vállalati egészségprogram nem juttatást jelent. A megfelelő megoldással sokkal inkább hatékonyabb munkát, magasabb termelékenységet, alacsonyabb munkaerő-vándorlást, kevesebb táppénzkiadást és összetartóbb közösséget – azaz mindenki számára megtérülő befektetést.

A Fitpuli applikáció segíthet a kollégák motiválásában és megtartásában:

  • csapatjátékokat,
  • foglalkozás-egészségügyi ellátást
  • és egészségügyi biztosítást is tartalmaz!

Vedd rá a kollégáidat a mozgásra a Fitpulival! Növeld a hatékonyságot akár 10%-kal, csökkentsd a betegség miatti hiányzásokat 27%-kal!

Számold ki kalkulátorunkkal, hogy mennyit takaríthat meg a céged!

Egyedülálló, tudományos kutatásokon alapuló digitális egészségprogram nagy(ra törő) vállalatoknak.

Puli Start

Fitpuli

Munkavállalói egészségtudatosság és produktivitás fejlesztése, betegségek okozta vállalati szintű kiadások csökkentése

  • Fitpuli applikáció
  • Csapatkihívások
  • Professzionális attitűdvizsgálat
Ajánlatot kérek

Puli Plus

Fitpuli + Foglalkozás-egészségügy

Foglalkozás-egészségügyi ellátással kombinált digitális egészségprogram, amely kiemelkedően hatékony prevenciót és magasabb vállalati megtakarítást tesz lehetővé

  • Fitpuli applikáció
  • Professzionális attitűdvizsgálat
  • Foglalkozás-egészségügyi ellátás
Ajánlatot kérek

Puli Care

Fitpuli + Biztosítás

Munkavállalói egészségtudatosság erősítése a vállalati szintű veszteségek csökkentésével, kapcsolt biztosítással és gyors, modern egészségügyi ellátással

  • Fitpuli applikáció
  • Professzionális attitűdvizsgálat
  • Egészségbiztosítás
Ajánlatot kérek

Puli Pro

Fitpuli + Foglalkozás-egészségügy + Biztosítás

Teljes és komplex egészségfejlesztési, -megőrzési és ellátási ökoszisztéma: digitális egészségprogram kapcsolt foglalkozás-egészségügyi ellátással, mindez megbízható és korszerű egészségbiztosítási háttérrel

  • Fitpuli applikáció
  • Professzionális attitűdvizsgálat
  • Csapatkihívások
  • Foglalkozás-egészségügyi ellátás
  • Egészségbiztosítás
Ajánlatot kérek

Ne maradj le semmiről!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és értesülj az elsők között a digitális egészségfejlesztéssel, a munkahelyi egészségprogramokkal és az egészségmegőrzéssel kapcsolatos tudnivalókról a Fitpuli szakértőitől!